Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci
Infinity Letňany s.r.o. Menu

Značka Columbia

Historie

Společnost Columbia Sportswear začínala jako rodinný distributor klobouků. Rodiče Gerty Boyle, Paul a Marie Lamfromovi, uprchli v roce 1937 z nacistického Německa do USA a koupili v Portlandu v Oregonu distributorskou síť klobouků. Společnost pojmenovali Columbia Hat Company, inspirováni nedalekou řekou Columbia. V roce 1948 se Gerta vdala za Neala Boyla, který se ujal vedení společnosti. Frustrace pramenící z neefektivní spolupráce s dodavateli vedla k výrobě vlastních produktů. Společnost Columbia Hat Company se tak v roce 1960 stala společností Columbia Sportswear.

V roce 1970 Neal Boyle náhle zemřel na infarkt. Gerta a její syn Tim Boyle, který v té době dokončoval poslední ročník University of Oregon, převzali management společnosti Columbia a zachránili ji před bankrotem. Gerta Boyle vykonávala pozici Prezidentky společnosti od roku 1970 do roku 1988 a v roce 1983 se zároveň stala Předsedkyní představenstva a na této pozici zůstala až do své smrti v roce 2019. Tim Boyle následně převzal po své matce pozici Prezidenta a Generálního ředitele společnosti Columbia, na které setrvává dodnes.

Columbia se stala veřejně obchodovanou společností v roce 1998. V roce 2000 koupila výrobce obuvi Sorel, v roce 2003 Mountain Hardwear, v roce 2006  Pacific Trail a Montrail  a v roce 2014 prAna.

Sídlo společnosti Columbia Sportswear zůstává i nadále v Portlandu ve státě Oregon.

Kvalita

“Je to perfektní. Takže to teď uděláme ještě lepší!" Toto jsou slova Gerty Boyle. Právě ona stojí za nápadem testovat výrobky Columbia v nejnáročnějších, extrémních podmínkách, typických pro Oregon v USA.

Ve firmě Columbia pracují lidé, lidé vášnivě milující outdoor. Proto firma bere kvalitu svých výrobků maximálně vážně: „Naše výrobky vznikají tam, kde žijeme: Oregon se nachází v oblasti severozápadního Pacifiku, kde je většinu roku takové počasí, že by ani psa nevyhnal. Zaměstnanci firmy testují naše výrobky každý den – třeba na cestě do práce a domů. „Zátěžové testování´ (z anglického Tested Tough) není jen reklamní slogan, ale slib. Slib, který naše společnost dala už v roce 1938, při jejím založení. Naše poslání zůstává po celou dobu stejné: udržovat naše zákazníky po celém světě v teple, chladu, suchu a spolehlivě chránit před nepříznivým až extrémním počasím při všech outdoorových aktivitách.“